Astro: Strategi kekal berdaya saing, pengenalan segmen perniagaan baharu
Langganan TV berbayar tradisional semakin menurun apabila penonton beralih ke perkhidmatan penstriman, fenomena yang jelas di seluruh dunia termasuk Malaysia. Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Astro, Euan Smith, membincangkan kesan trend ini terhadap pendapatan Astro dan strategi inovatif yang digunakan untuk kekal berdaya saing.
Wed Jul 03 2024
Permodalan Bursa Malaysia: Industri Komunikasi & Multimedia sumbang 7.9 peratus
Permodalan pasaran industri C&M susut 0.7 peratus pada 2020 berbanding tahun sebelumnya akibat pandemik COVID-19.
Thu Jul 22 2021
Strategi digital Astro dijangka bantu pertumbuhan, tarik penonton generasi baharu - CGS CIMB
Dalam nota kajiannya, CGS-CIMB menjangka ini akan membantu Astro untuk mendapatkan balik pelanggan dan penonton generasi baharu.
Wed Jan 06 2021
ASTRO catat peningkatan PATAMI kepada RM176 juta bagi Q1FY20
Astro turut umumkan pembayaran dividen sebanyak 2.0 sen sesaham.
Tue Jun 25 2019
Astro catat pendapatan RM5.5 bil bagi tahun kewangan berakhir 2019
Astro kini sedang melaksanakan kajian strategik dari setiap ruang lingkup perniagaan bagi memastikan kami akan terus efisien dan cekap dalam memberi perkhidmatan terbaik kepada setiap pelanggan.
Tue Mar 26 2019
Star Wars: The Force Awakens muncul dengan treler TV
Pasukan Star Wars: Episode VII - The Force Awakens kembali dengan treler baharu semalam dan Disney buat pertama kali menyiarkan treler filem Star Wars dalam bentuk treler TV berbayar.
Mon Nov 09 2015